Communicatieplan

In een communicatieplan omschrijf je hoe je geformuleerde doelen op het gebied van marketing en communicatie wil bereiken. Vanuit de eerder bepaalde communicatiestrategie kies je de communicatiemiddelen, de vorm en de timing en bepaal je het budget.

Hoe meer je van je doelgroep weet, hoe specifieker je kunt zijn. Je strategie is de kapstok voor het communicatieplan. Het gaat tenslotte om doelgericht communiceren, je wilt er iets mee bereiken.

Zo wil je bijvoorbeeld de naamsbekendheid van je bedrijf verhogen. Je bepaalt welke communicatiemiddelen je gaat inzetten en je spreekt af wanneer en hoe lang je dat doet. Je stelt een budget vast waarmee je dit doel wil bereiken. Je maakt een tijdsplanning, afgestemd op je doelgroep en de agenda van jouw organisatie. En je maakt de benodigde content (in tekst, beeld, geluid) op afgesproken momenten.

Het communicatiemanagement kun je desgewenst ook aan Inside/out overlaten.

Lees meer over communicatiemanagement

Lees meer over content, van tekstwerk tot video