De voordelen van een nieuwe website

13 - 01 - 2017

Als ondernemer heb je vaak ideeën en wilde plannen genoeg. En toch verdwijnen er altijd al gauw een aantal van het lijstje. Met gegronde redenen, zoals 'te druk'. Maar soms is het een kwestie van plannen. Dat geldt zeker voor het plan 'nieuwe website', dat vaak in hoofdletters op zo'n lijstje staat geschreven. Dit is nu zo'n plan wat een goede voorbereiding vereist, enig veldonderzoek (naar inspirerende voorbeelden en communicatie-/internetbureaus die je verder kunnen helpen), een lijst met eisen en wensen én oog voor de doelgroep. Want wie wil je met deze website bereiken? Wat maakt jouw website voor die bezoeker interessant?

Met een goede website maak je je werk beter zichtbaar, weten nieuwe klanten je dus beter te vinden, toon je je expertise, bereik je mobiel veel meer mensen ('responsive' is het toverwoord) en heb je een fraai visitekaartje. En lukt dat niet met slechts het updaten van je huidige website, dan is het toch echt tijd voor een nieuwe. Het is de investering eigenlijk altijd waard.

Het kost bloed, zweet en tranen, maar dan heb je ook wat. Een fris design, heldere opmaak en een goede weergave van je dagelijkse en niet alledaagse activiteiten. En veel aandacht voor beeld en tekst, zodat de bezoeker wat langer blijft hangen. En uiteraard hou je daarna je website bij, zodat er regelmatig wat nieuws te beleven is. Nieuwe foto's, video's en teksten.

Waarom zou je dat doen?

Online vindbaar zijn

Je weet het vast: online vindbaar zijn voor zoekmachines (SEO) wordt alsmaar belangrijker als je klanten wil werven en relevant wil blijven als bedrijf. Als je aandacht besteedt aan de inhoud van tekst en beeld op website en social media en daarbij veelgebruikte zoektermen in je content verwerkt, is de kans groter dat een potentiële klant jou al surfend op internet tegenkomt. Zo gaat de website acquisitie voor je doen!

Bij contentmarketing bedien je je publiek en je potentiële klanten met online antwoorden op hun vragen.

- Doe een zoekwoordenonderzoek en ontdek wat je doelgroepen willen weten;

- deel relevante kennis en informatie op je website, in je blog; 

- vergroot daarmee je autoriteit op jouw vakgebied en maak meer naam;

- deel je content (inhoudelijke informatie in beeld, tekst en geluid) via social media;

- bekijk welke pagina's op je website goede landingspagina's zijn en buit dat verder uit. Daar willen bezoekers van je site blijkbaar meer van lezen/zien/horen! 

Je kunt van alles doen om te zorgen dat jouw klanten jou vinden. Omdat je in je dag ook maar 24 uur hebt en jouw kennis en kunde wellicht vooral op een ander gebied liggen, is het geen gek idee om daar professionals voor in te schakelen. Dat is niet gratis, natuurlijk niet. Maar jouw eigen tijd besteden aan dit soort tijdrovende karweien, is vaak niet goedkoper. Want jouw tijd is ook geld, nietwaar?

Kopje koffie?

We zetten met alle liefde een vers kopje koffie voor je (of komen langs) om eens verder te praten over de plannen voor je organisatie. Natuurlijk staat Inside/out Media Consultancy voor je klaar voor alle content: tekst, geluid en beeld voor elk denkbaar medium. Je vindt ons in Sittard. Bel ons: 046-4519520.